سالي عبد السلام: مش هعمل عيد ميلاد السنة دي.. محدش له نفس يفرح

الثلاثاء 24 أكتوبر 2023 | 10:59 صباحاً
الإعلامية سالي عبد السلام
الإعلامية سالي عبد السلام
كتب : منيه محمد

أعربت الإعلامية سالي عبد السلام، عن أسفها الشديد  بسبب الحرب الدائرة حالياً في فلسطين،  وعن الفلسطينيين الذين كانوا  ضحايا القصف والحصار والمجازر التي يرتكبها المحتل الإسرائيلي يوميا منذ طوفان الأقصى، وقررت إلغاء حفل عيد ميلادها.

وكتبت سالي عبد السلام عبر حسابه الرسمي بموقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام: مش عايزة اعمل عيد ميلادى السنة دى! اللى يعرفنى عارف انى مبفرحش غير اليوم ده فى السنة! محدش ليه نفس يفرح .. بس انتوا ملكوش ذنب و واجبنا نبسطكم و مش بتبسط غير معاكم.وتابعت: من كام اسبوع رحت لدار ايتام مصر عند اخواتى … سنين سنين مع بعض عملنا عيد ميلاد كل اللى فى شهر ٩ و ١٠ مع بعض انا بشحن منكم … انتوا عيلتى شكرا د. ابراهيم على اللى عملته معاهم و شكرا سلطانة عشان دايماً معانا.

يذكر، انه أعلنت المذيعة سالي عبد السلام في وقت سابق إصابتها بمرض الثعلبة للمرة السابعة في 5 سنوات فقط، مطالبة الجمهور والمتابعين بالدعاء لها، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، فقالت: دخلت الدوامة دي تانى !!! مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة في ٥ سنين .. سبحانك يا رب، يا دوبك لسه مخلصة علاج وكورتيزون وحاولت أخس تاني وارجع أعالج شعري من الصيف!!.. في ٥ شهور تعافي بعد ما تتعالج تطلع تاني بالسرعة دي ودي أول مرة تحصل.

سالي عبد السلام وإصابتها بالثعلبة يذكر، انه أعلنت المذيعة سالي عبد السلام إصابتها بمرض الثعلبة للمرة السابعة في 5 سنوات فقط، مطالبة الجمهور والمتابعين بالدعاء لها، وذلك من خلال منشور لها عبر حسابها الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”، فقالت: دخلت الدوامة دي تانى !!! مرض الثعلبة وخلل المناعة للمرة السابعة في ٥ سنين .. سبحانك يا رب، يا دوبك لسه مخلصة علاج وكورتيزون وحاولت أخس تاني وارجع أعالج شعري من الصيف!!.. في ٥ شهور تعافي بعد ما تتعالج تطلع تاني بالسرعة دي ودي أول مرة تحصل.