النيابة تحقق في اعتداء "مراهق" على طفلة بأكتوبر بعد مراوغتها اللعب مع الكلاب

الاثنين 21 مارس 2022 | 06:36 مساءً
كتب : بلدنا اليوم

تباشر نيابة أكتوبر التحقيق مع الطفل المراهق المتهم باستدراج طفلة أثناء عودتها من المدرسة إلى سطح عقار بحجة اللعب مع "كلب" وهتك عرضها مستغلاً صغر سنها بمنطقة أكتوبر.

وأمرت النيابة بعرض الطفلة على الطب الشرعي وإعداد تقرير بحالتها واستعجال تحريات المباحث التكميلية حول الواقعة.

وقالت المجني عليها: "اللي حصل إني كنت راجعة من المدرسة يوم 24 فبراير، قابلني المتهم وقالي تعالي أطلعك عند الكلب اللي عندنا على السطح، وأنا علشان بحب اللعب مع الكلاب طلعت معاه، ولما طلعنا عند الكلب لقيته راح مكتفني بإيده وقلعني الدريل والبنطلون وعملي حاجات قلة أدب، كمان خلى الكلب يعمل معايا".

وأكدت الطفلة: "أول ما سابني روحت جريت على بيتنا، ولما ماما سألني مالك خفت أقولها أحسن تضربني، بس بعد كده لما المكان وجعني وكنت بحس بحرقان، ماما قالتلي مالك قولي ومش هضربك، فحكيت لها على اللي المتهم عمله".

وفي المقابل أنكر المتهم ما نسب إليه اتهامات بـ"هتك المجني عليها بأن تعدى عليها وحسر عنها سروالها وأولج عضوه الذكري في دبرها كرها عنها".

وقال المتهم: "اللي حصل أنى كنت قاعد في بيتنا يوم الخميس حوالي الساعة 12 بالليل لقيت أم المجني عليها جاية عندنا هي وولاد خالتها بيقولوا أن أنا خدت البنت فوق العمارة بتاعتنا وعملتها حاجات مش كويسة، وأنا قلتلهم إن الكلام ده محصلش، وهما قالولي هانروح نكشف عليها في المستشفى".

وتابع المتهم: "بعدين هما راحوا المستشفى وأبويا راح معاهم، ولقيت أبويا بيكلمني وبيقولي تعالى على المستشفى علشان الظابط عايزك، وروحت على المستشفى مسكوني وودوني على القسم والنهاردا جيت على النيابة وهو ده كل اللي حصل".

واستطرد المتهم: "الطفلة جارتنا في العمارة اللي قصادنا، ومعنديش خلافات معاها لكن أمي وأمها على خلاف مع بعض".

وروى المتهم واقعة سابقة على الواقعة المتهم بها، قائلا: "أنا كنت قاعد بالعب في تلفوني على السطح، ولقيت المجني عليها طلعت وكان معها كيس أسود في أكل للكلب، وقالتلي أنا عايزة اللعب مع الكلب.. وأنا قلتلها لو حد شافك هنا على السطح هيحصل مشكلة، وبعد كده قلتلها أنا ماليش دعوة روحي إنتي إلعبي معاه لوحدك"

اقرأ أيضا