عجلات قطار الشرقية تتسبب في عاهة لـ شاب: أصيب ببتر في الساقين

السبت 23 يناير 2021 | 12:42 مساءً
كتب : علي عرفات

تعرض شاب بمحافظة الشرقية اليوم السبت، للإصابة ببتر في الساقين، إثر سقوطه أسفل عجلات القطار بمحطة قطار أبوحماد، وتم نقله على الفور إلى مستشفى الزقازيق الجامعى، وأخطرت النيابة العامة، التى طلبت تحريات المباحث حول الواقعة.

البداية كانت عندما تلقى اللواء إبراهيم عبد الغفار، مدير أمن الشرقية، إخطارا من اللواء عمرو روؤف، مدير المباحث الجنائية، يفيد بلاغا من مستشفى الزقازيق الجامعى، بوصول شاب مصابا ببتر بالساقين، على أثر تصادم القطار دائرة مركز شرطة أبوحماد.

وتبين من التحريات الأولية، أثناء استقلال شاب يبلغ من العمر 20 عاما، القطار من محطة قطار أبوحماد، وبعد دقائق من تحرك القطار من المحطة، حاول النزول منه، فاختل توازنه وسقط أسفل العجلات، وتم نقله إلى مستشفى أبوحماد المركزى وتحويله إلى الزقازيق العام، وتم إخطار النيابة العامة.

"محتاجة اهتمام الإثنين".. اعترافات سيدة تزوجت 3 رجال في وقت واحد

وفي السياق، أدلت سيدة باعترافات تفصيلية، عن زواجها من ثلاثة رجال معًا في وقتٍ واحد، مؤكدة أنها عاشت مع اثنين في نفس التوقيت ولم تستطع الانفصال عن أحدهم بسبب احتياجها لاهتمام الاثنين.

وقالت السيدة: "مش عارفة أحدد المشكلة بدأت إمتى بالظبط، لكن فجأة بعد 20 سنة جواز أول ما سمعت كلمة أنتي طالق للمرة التالتة بعد خناقة ما تستاهلش، كأني ما صدقت، وللأسف أول واحد قالي كلام حلو كان نفسي أسمعه قررت أعيش معه بورقة جواز عرفي".

وأضافت: "خفت أتجوزه رسمي عشان ما يتحولش والمسؤولية تخليه يبطل دلعه ليا، لكن بعد فترة اختفى وماسابش معايا ورقة تثبت الجواز، وبعد فترة ظهر راجل تالت في حياتي، حسيته مختلف ولما أقنعني بالجواز وافقت لأن ضميره بيأنبه ومش عاوز يعمل حاجة حرام".

وتابعت المرأة: "كملت بس بعد فترة حسيت برده إني مش مرتاحة، وبدأت أحس إن عاوزة أرجع لزوجي الأول، ولقتني بكمل مع الاتنين، مش عارفة أخد قرار استمر مع مين فيهم، لأني محتاجة اهتمام كل واحد بطريقته لأن ما حدش فيهم كامل".

وختمت المرأة صاحبة القصة بقولها: "اتصلت بشيخ من دار الإفتاء، وحكيت له اللي حصل معايا كانت صدمتي لما عرفت إن الجواز العرفي ما كنش جواز، وإن زواجي الثالث في حالة الطلاق هيحل ليا رجوعي لزوجي الأول".

إقرأ أيضًا..

مصرع طفلة داخل أسانسير في أسيوط

شاهد.. تعليق ناري من عمرو أديب على واقعة اغتصاب حسناء مارينا