الأهالي في خطر.. "دجال" يمارس الأعمال السفلية ضد سكان شبرا الخيمة (صور)

الخميس 12 نوفمبر 2020 | 07:30 مساءً
كتب : علي عرفات

تداول عددًا من رواد مواقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، صور تظهر استخدامها في أعمال السحر والشعوذة، بحى شرق شبرا الخيمة، حيث تلقت الأجهزة الأمنية عددًا من البلاغات من أهالي المنطقة بعد الكشف عن هوية "دجال" يمارس أعمال السحر والشعوذة ضد سكان المنطقة.

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

ووفقًا لما تم تداوله بشكل واسع عبر موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك"، تم اكتشاف تلك الجريمة بعد قيام عددًا من المواطنين من خارج سكان المنطقة، باقتحام محال ملك لـ"الدجال"، في شارع الحبيبي بحى شرق شبرا الخيمة، وتمكن أهالي المنطقة من معرفة السبب بعد سؤال هؤلاء المواطنين.

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

من جانبها، نشرت صفحة "شباب شبرا الخيمة" على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك": "نص سكان شبرا الخيمة تحت طائلة أعمال السحر والشعوذة، في "دجال" له محال (إيجار) في شارع الحبيبي بحى شرق شبرا الخيمة، مش بيفتح المحل دا خالص إلا في أوقات غير مناسبة، يعني مثلا الساعة 3 بليل أو 6 الصبح يحط حاجات ياخد حاجات".

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

وأضاف: "فجأه وبدون إنذار ناس جم اتهجموا علي المحل وهو مش موجود، ولما اصحاب البيت والمحل حاولوا يعرفوا السبب قاللهم أنتم (كفرة) متعرفوش ربنا، الراجل دا موت ناس كتير وبيمارس أعمال السحر والشعوذة".

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

وأكد حساب "شباب شبرا الخيمة": أنه "تم عمل محضر في القسم وقدمت الحكومة وابنه إللي فتح المحل والراجل الدجال هرب، وهنا كانت الصدمة نصف شبرا الخيمة معمولها أعمال، المنظر أسوء من تخيل أي حد عارف، يعني إيه تلاقي كراسة إبنك الصغير معمول عليها عمل مينجحش ابدا"،

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

"طب عارف لما تلاقي صورتك ومعمولك تبقي ديوث، طب عارف يعني إيه تبقي وبشهادة الناس إنك زينة الشباب وفجأة تمشي في الشارع بتكلم نفسك زى المجنون، طب عارف يعني إيه تكونوا أسعد زوجين وفجأه مش طايقين بعض ورافعين على بعض قضايا في المحاكم، طب عارف يعني إيه تبقي بصحة كويسة جدا ويتعملك عمل بمرض حتي الموت، في ابشع من كده..!".

سحر وشعوذة في شبرا الخيمة

وختم حساب يحمل اسم "شباب شبرا الخيمة" على فيسبوك: "كمان وجدوا هدوم كتير أوي يعني زي اتر ناس زي ما بيقولوا و جماجم بشرية، وجاري البحث عن الراجل دا.. ربنا يلطف بينا ويخرجنا منها على خير".

إقرأ أيضًا..

12 فيديو إباحي.. تفاصيل مثيرة في واقعة القبض على موظف يستغل زوجتيه في الدعارة

مدرس الفصل بيتفرج.. طلاب بمدرسة ثانوي يشاهدون رقص لورديانا على السبورة.. فيديو

اقرأ أيضا