نادية مصطفى تعلن عن تعافيها من فيروس كورونا

الاثنين 31 اغسطس 2020 | 01:36 مساءً
كتب : أحمد عفيفي

أعلنت الفنانة نادية مصطفي عن تعافيها من فيروس كورونا من خلال حسابها الخاص بموقع التواصل الإجتماعي الشهير "فيسبوك".

ودشنت نادية مصطفى بوست عبر حسابها قائلة: "الحمد لله الذى بنعمته تتم الصالحات، بعد عزلى 16 يوما وتأكدى بعد 3 تحاليل آخرهم كان تحليل اليوم واطمئنانى على نفسى إنى خفيت أستطيع أن أخبركم إنى عشت الأيام اللى فاتت فى رعب بعد ظهور أعراض كورونا، الحمد لله حمدًا يليق بجلال وجهه وعظيم سلطانه ومهما شكرته مش هوفى".

وأضافت : "شكرًا لله لأنه رزقنى بأولاد برغم وجودهم بعيد بس كانوا معايا 24 ساعة على zoom وBotim فهونوا عليا العزل ورفعوا من معنوياتى، وشكرا كتير أوى لشريك حياتى اللى تفانى فى خدمتى واهتم بأكلى، ودايما كنت بلمح فى عينه الرعب، بس هموت واعرف هو كان مرعوب عليا ولا مرعوب من كورونا، بهزر والله، ربنا يديله الصحة ويخليهولى وبجد تسلم الشدة اللى بتبين معدن الإنسان".

وتابعت: "يارب يخلصنا من الرعب اللى إحنا فيه ويزول هذا الوباء عاجلًا وليس أجلًا بقدرة كن فيكون.. ويحميكوا جميعًا ويحفظكوا من كل شر"، مضيفة: "شكرًا جزيلًا لإخواتى وعشرة عمرى الغالى هانى شاكر وتوأم روحه وروحى نهلة حبيبتى".

اقرأ ايضاً| بعد حذف كل منهما للآخر.. هل طلبت زوجة علي ربيع الطلاق من جديد؟

اقرأ ايضاً| جنح العجوزة تقضي بحبس مُطرب شهير 6 أشهر وكفالة ألف جنيه

3 نجوم في الساحل.. وشريف منير يسخر من الفنانين (صور)

شارك الفنان شريف منير جمهوره بصورة جديدة من خلال حسابه الخاص بموقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام"، ونالت الصورة إعجاب جمهوره وأنهالت عليها التعليقات، حيث أنها كانت من قضاء عطلة بالساحل الشمالي.

وظهر في الصورة ثلاث نجوم بالساحل الشمالي، وهم أحمد السقا وأحمد رزق وشريف منير خلال قضاء عطلتهم الصيفية، مصحوبة بتعليق ساخر من شريف منير عبر حسابه بموقع "إنستجرام"، قائلا :"آدى يا سيدى الفنانين عايشين فى الفتّة وبيصيفوا ولا حاسين بالناس ولا حاسين بحاجة وسايبين الناس فى الحر والقرف حرام عليكم حِسوا بالناس حسبى الله ونعم الوكيل فيكم يا فنانين".

ويذكر أن أخر لقاء إعلامي كان للفنان شريف منير من خلال برنامج "its show time" الذي تقديم الإعلامية مها الصغير، المذاع على قناة cbc، وأشار أى أن اللى بيشغلنى دايما أكون مأمن بيتى وحياتى، لأن مثلا فى آخر سنين ليا أصحاب كتير ماتوا، فدايما بيشغلنى موضوع الموت وأقول لما أموت ولادى هيعملوا إيه من بعدى، لإنى مش عاوزهم يحتاجوا لحد أو يتعبوا من بعدى.

وتابع "بدأت أفكر فى الموضوع ده بعد ما كبرت شوية، وكمان أنا مش عاوز ولادى يكونوا بعاد عن بعض وبحبهم جدا يكونوا مرتبطين أوى ببعض، والإخوات اللى بيبعدوا عن بعض بيخسروا كتير أوى فأنا بخاف من الحتة دى وعاوزهم دايما مرتبطين ببعض حتى لو مش أشقاء".