بعد تعرضهم للتنمر.. شريف منير يحذف صورة بناته ويرد: "ناس مريضة وقليلة التربية"

الخميس 11 يونية 2020 | 07:03 مساءً
كتب : دينا شفيق

عبر الفنان شريف منير عن غضبه الشديد بعد تعرض بناته للتنمر، وذلك بعد نشر صور جديدة في أحدث ظهور لهم، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام.

وعلق شريف على الصورة قائلاً: "فريدة شريف منير.. إللي قاعده ..كاميليا شريف منير.. إللي نايمة .. تصوير: كاميليا شريف منير"، وبعد ساعات قليلة من نشرها فاجأ الجمهور بحذفها، مؤكداً أن السبب هو تعرضه هو وبناته للإيذاء النفسي.

ولكن بعد دقائق من الصور انهالت عليه التعليقات بالسلب والتنمر على بناته.

شريف منير

وقال شريف في تعليق آخر على إن: "الإفراط في حسن النية قد يكلفك الكثير.. بعد ما نزّلت صورة بناتي .. فريده ١٦ سنة وكاميليا ١٢ سنة .. وشوفت تعليقات من ناس مرضى .. وقليلي الترباية .. وجرحوا بناتي وجرحوني .. فمسحت الصورة .. ولقيت البوست ده معناه ينطبق عليا..حسبنا الله ونعم الوكيل".

شريف منير

في هذا السياق، حرص الكثير من المتابعين على دعمه، وكان في مقدمتهم الإعلامية ريهام سعيد، حيث قالت له :"الحكاية بقت صعب أوي أوي و الناس الي علي السوشال ميديا معظمها مش متربي و فاهمين إهانه الناس شاطره احمي ولادك كفايه احنا".

وقالت أخرى:"مكنتش شلتها بروفيلك وانت خر تحط الل تحطه واللي يغلط بلوك ليه مهو الناس مش وراها حاجه غير الكلام ع الناس وتقرير مين صح ومين علط وهما بتبقي اكتر ناس غلط".

شريف منير

وقال أحد المتابعين:"للأسف الناس معرفش جرالها ايه ازاي بقيت بتأذي غيرها كده من غير ميفكروا فى مشاعر الناس اللي حواليهم مش عارفه ...ربنا يهديهم و يشفيهم".

"شيكولاتة سايحة جوة كيك" لـ حسن شاكوش وعمر كمال تصل للمليون مشاهدة

طرح كل من حست شاكوش وعمر كمال "مهرجان" جديدا بعنوان "شوكلاتة سايحة جوة كيك"، على موقع "يوتيوب" أمس الأربعاء، وحقق الكليب بعد طرحه فى أقل من 24 ساعة مليون مشاهدة، وتعد هذه الأغنية التعاون الثانى بينهما بعد أغنيتهما "بنت الجيران"، والتى وصلت إلى 307 ملايين مشاهدة بعد خمسة أشهر من طرحها.

وكلمات الأغنية "أنا عاوزك بس في كلمتين.. إحنا اتقابلنا من يومين.. مش فاكر اتقابلنا فين.. والأمارة ضحكتيلي.. أموت أنا في غزل البنات.. والغمازات لما تبان بتجننيني.. يابت قلبي فيكي داب.. سامع سكات.. محتاج لحد يطمني".

أما عن الخلافات بينن عمر كمال وبين حسن شاكوش، قال عمر كمال فى التعليقات عبر صفحته "انستجرام" "الشغل مالهوش دعوة بالعلاقات والخناقات، فى اتفاقات لازم تتم بعيدا عن الخلافات والشغل لازم ينزل.

اقرأ المزيد:

عمر كمال يعلن عن أغنيته الجديدة مع حسن شاكوش

"خيبتنا".. لماذا تتصدر كوميديا الفنان محمد صبحي تريند جوجل؟