صدقي صخر يتلقى إشادات النقاد والجمهور بسبب «المتر لطفي عبود»

الاحد 19 نوفمبر 2023 | 02:23 مساءً
صدقي صخر
صدقي صخر
كتب : منيه محمد

عبر الفنان صدقي صخر، عن سعادته البالغة بردود الأفعال الإيجابية التي تلقاها من الجمهور بعدما جسد صدقي صخر دور المحامي المتر لطفي عبود أمام حنان مطاوع، حيث حقق أعلى نسب مشاهدة.

ومن جانبه، حصد صدقي صخر على إشادات النقاد والجمهور، بسبب دور صدقي صخر في مسلسل صوت وصورة مع حنان مطاوع، والذي تميز وتفاعل الجمهور مع شخصية صدقي صخر وهي المتر لطفي عبود، حتى أنهم أرادوا أن يتزوج من رضوى والتي تقدمها حنان مطاوع.

ومن بين تلك الإشادات: "هو الحقيقة أول مشهد فضلت اسأل نفسي هو مين الممثل ده؟.. وإزاي وهو ممثل مبهر بمعني الكلمة كاريزما وحضور وماسك الشخصية وخاطف الكاميرا بشكل مش طبيعي، ممثل من الممثلين اللي أنت قاعد بتتفرج بتنسي أنك أصلًا بتتفرج على مسلسل من كتر ما بتصدق أنك جوه الحكاية، واكتشفت أنه مثل قبل كده لأ وكمان طلع فنان عازف في كاريوكي والحقيقه ده اكتشاف".

"صدقي صخر كل مرة بيثبت أنه فنان عظيم أوي أحلى دور محامي وأداء خرافي"، "شخصية محترمة وأداء راقي للنجم المحترم، ياريت كل المحامين بنفس الشخصية دي كان فرق كتير جدًا في تحقيق العدالة"، "صدقي صخر أكتر واحد بيختار أدوار تليق به، وفي مسلسل صوت وصورة شايفة أن اللي شايل المسلسل هو وعمرو وهبة بصراحة بحب أشوف المشاهد بتاعتهم، وطبعًا مستنية أشوفه في أعمال تانية الفترة الجاية وياريت يعملوا حاجة تانية هو وعمرو". 

والجدير بالذكر، أن صدقي صخر شارك في بطولة مسلسل صوت وصورة مع حنان مطاوع بالتعاون مع كل من وليد فواز، مراد مكرم، نجلاء بدر، ناردين فرج، ولاء الشريف، إيمان الشريف، هاجر عفيفي، وغيرهم، مسلسل صوت وصورة من تأليف سليمان محمد عبدالمالك، وإخراج محمد عبدالتواب.