فيفي عبده :"بنبكي دم على إخواتنا في فلسطين"

السبت 18 نوفمبر 2023 | 06:34 مساءً
فيفي عبده
فيفي عبده
كتب : لينا غالي

علقت الفنانة فيفي عبده، على الأحداث الأخيرة التي شهدها قطاع غزة، بعد قصف الاحتلال الإسرائيلي الذي نتجه عنه وفاة الآلاف من الأطفال والنساء الأبرياء.

وقالت فيفي عبده، عبر حسابها على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" في فيديو: "حرام اللي بيحصل زاد عن حده اوي احنا بنبكي دم على اخواتنا في فلسطين".

ومن جانب آخر، تعرضت الفنانة فيفي عبده لوكة صحية شديد، قائلًة إنها:" بسبب الحسد".

وقالت فيفي عبده في لقاء مع et بالعربي: "لأول مرة بقول لجمهوري أرحموني الناس كلها بتحبني، لكن أنا ممكن أحسد نفسي والحسد موجود ولكن زاد عن حده معايا، ومش عاوزة أضعف وأقول لهم أني محسودة".

كما تحدثت عن تفاصيل الوعكة التي تعرضت لها، قائلة:" الغضروف قفل على العصب وما بقاش العصب يتحرك ورجلي بقيت تقيلة، وربنا يتم شفائي لأن الصحة تاج ولو مال الدنيا معاك ومفيش صحة يبقى أنت مش معاك حاجة".

وأضافت: " دوروا على عروق في إيدي مالقوش ولما عملوا ليا فحص لقوا القلب فيه رفة، وطبلوا على الهواء دكتور قلب وخدت بنج وعملوا ليا منظار علشان يطمنوا على القلب ولما أطمنوا كانوا مجهزين غرفة العمليات للعمود الفقري، ولما سافرت علشان اتكرم فوجئت وأنا بحط رجلي على السلم لقيت رجلي تقيلة ودي كانت بالنسبة ليا مفاجأة قدام الناس وما كنتش قادرة أطلع علشان اتكرم".