والدة مني زكي:"واحدة بتشوف الودع وقالتلي هتجيبي بنت مشهورة

الاربعاء 31 مايو 2023 | 07:22 مساءً
الفنانة مني زكي والدكتورة تهاني جعفر
الفنانة مني زكي والدكتورة تهاني جعفر
كتب : نهى أحمد

حرصت الدكتور تهاني جعفر  على حضور  حوار ابنتها الفنانة مني زكي مع الإعلامي محمود سعد في برنامج Sold Out، الذي طُرح على منصة Watch IT.

وقالت الدكتور تهاني جعفر خلال الحلقة:"دايمًا بخاف عليها لأنها بنت طول عمرها كويسة جدًا وزوجة وأم شاطرة، في كل حاجة الحقيقة ما شاء الله عليها".

تهاني جعفر والدة مني زكي

وتابعت الدكتورة تهاني كلامها، قائلة:"ما شاء الله ماشية كله مظبوط، مش بشوف غير مسلسلاتها، بتكلمني أول واحدة تسألني وممكن أقولها برافو عليكي أو لا".

ووجه الإعلامي محمود سعد سوال لوالدة الفنانة مني زكي قائلا:"إيه أكتر شخصية قدمتها وأثرت فيكي وحبتيها"، لتجيبه قائلةً:"الحقيقة لعبة نيوتن".

وأشارت منى زكي:"ماما بتنقدني جامد على فكرة مش على طول بتطبطب عليا، بيبقى عندها كلام بتقوله على طول".

الفنانة مني زكي

وأستكمل محمود سعد محاورة والدة منى زكي، ليسألها:"كنتِ متوقعة تبقى نجمة ومشهورة؟"، لتجبيه:"في مرة كنا على البحر وفيه واحدة بتشوف الودع ووقفت عشان أتفرج، وكنت لسه مخلفتهاش وقالتلي هتجيبي بنت وهتبقى مشهورة جدًا جدًا وهتلفي العالم أنتي وهي وده حصل".

ويذكر أن أخر أعمال الفنانة منى زكي هي مشاركتها في بطولة مسلسل "تحت الوصاية"،والذي عرض في سباق الماراثون الرمضاني لهذا العام 2023، والذي حقيق نجاح كبير، ودارت أحداثة حول مناقشة قانون الوصاية على الأطفال وجسدت معاناة الأمهات مع القانون.