الليلة.. فريق مسار إجباري يحيي حفلًا غنائيًا في ساقية الصاوي

الجمعة 10 مارس 2023 | 09:49 صباحاً
فريق مسار إجباري
فريق مسار إجباري
كتب : شادية الهواري

يحيي الفريق الغنائي "مسار إجباري"، حفلين متتاليين بساقية الصاوي، بالتزامن مع موسم الحفلات الشتوية المقامة هناك ويحييها عددًا من نجوم الغناء والطرب في مختلف الأماكن.

تفاصيل حفلي مسار إجباري بساقة الصاوي

ومن المقرر أن يقام الحفل الليلة الموافق الـ 10 من مارس الجاري، في تمام الساعة الـ 4 مساءًا، على أن يقام الحفل التالي غدًا في تمام الساعة الـ 8 مساءًا على مسرح قاعة النهر.

فريق مسار إجباري

أحدث الإصدارات الغنائية لــ مسار إجباري

طرح الفريق الغنائي الشهير مسار إجباري، أحدث أغانيه أخيرًا، والتي تحمل اسم "بقيت غريب" على طريقة الفيديو كليب عبر موقع الفيديوهات الشهير يوتيوب، من كلمات: أحمد الرواي، الحان: هاني الدقاق، وتقول كلماتها:"

انا هسألك جاوبيني بصراحة هل يعني وانتي بعيده مرتاحة طب فيه مساحه تسألي واحشاك طب فيه مساحه تخلقي مساحه الورد لونه رمادي في غيابك والوضع متلعبك ومتشابك انا مش بقولك ترجعي لكن انا بطلب منك تراجعي اسبابك هو الفراق ده حباله واصله لفين شايفك في نظرة كل قلب لعينو في كل عين بقابلها في الشارع احنا افترقنا ولا متخاصمين من غيرك بقيت غريب غريب غريب لسه العيون.

بتتوه مع التفاصيل لسه الجميل بيقول عليا جميل طب عارفه اكتر حاجه محتاجها كتفك في كتفي عشان بدأت اميل قلبي الغريب عني بيسألني كان قصدك ايه يوم ما مشيت وعنيا في المرايات بتقتلني ازاي قدرت اقول انا استغنيت بقيت غريب بقيت غريب غريب سايباني وحدي ووحدي ناقص روح بصرخ ولكن مفيش اثر لجروح مكتوب على القلب مغلق للأبد لكن هتيجي هتلاقيه مفتوح بقيت غريب.

كما طرح فريق مساري إجباري، أغنية بعنوان "نص الحاجات"، وتقول كلماتها:"

مكتوب عليك نص الحاجات مكتوب عليك نص العما مكتوب عليك نص السكات نص العياط والهمهمة مكتوب عليك، نص انبساط، متبقي من نص اترمى مكتوب عليك نص السما مالكش حق في كلها نص امتحان مالملزمة نص الحلول حتحلها مكتوب عليك حبة حاجات، حبة حاجات من ضمنها تبص بصه عاللي فات، كام نص مات كام نص عاش، كام نص مستنيك ماجاش بصه عاللي فات، كام نص مات كام.

ومشيت عكس عكاس اتعشمت في ناس عايش بين وشوش، عايز ناس ماجوش انصاص بحوّشها وبحوش لحالي، بحالي أنا اللي اتكفيت وأنا اللي اكتفيت ورحت ياما وياما جيت، لفيت وبقيت أنا الحاوي، أنا الغاوي، ده أنا مخاوي أنا الغاوي.

في عز النوّه أعوم وياما وقعت ياما، بس برجع تاني اقوم بص بصه عاللي فات، كام نص مات كام نص عاش كام نص مستنيك ماجاش بصه عاللي فات، كام نص مات فتعيد حساب كل اللي الحاجات تلقى اللي فاتك كملك.