خاص| زينب العبد نجمة "العتاولة": أحمد السقا متربي وابن اصول.. وحبيت تفاعل الناس مع شخصية "قطة"

الاربعاء 20 مارس 2024 | 09:08 مساءً
زينب العبد قطه في العتاولة
زينب العبد قطه في العتاولة
كتب : آية حسين ابوبكر

أثارت الفنانة الشابة زينب العبد إعجاب متابعيها عبر مواقع التواصل الإجتماعي بعد مشاركتها في مسلسل "العتاولة" بطولة أحمد السقا وطارق لطفي ، وشاركت بدور "قطة" الشخصية الكوميدية التي نالت إعجاب الكثير من الناس.

زينب العبد قطه في العتاولةزينب العبد قطه في العتاولة

زينب العبد قطة في العتاولة 

وصرحت زينب العبد لجريدة «بلدنا اليوم» عن كواليس دورها في مسلسل العتاولة الذي يعرض حاليا ضمن السباق الرمضاني 2024 وقالت: دور قطة مختلف جدا عن كل الأدوار الى عملتها هى ميكس الطيبه مع إلى ولائها ليهم والشر والدم الخفيف حبيت اوى التركيبه.

وعن تفاعل الجمهور مع دورها بعد كل حلقه قالت : التعليقات بسطانى اوى اوى وفعلا لانى بصور بره مصر ماكنتش حاسه بردود الفعل لكن بسب اشادات الناس ليا خلونى طايره اوى بجد وشغاله مبسوطه بشكل عظيم .

وأضافت : الحمد لله رغم انى بخاف منها بس إلى طمني اكتر ان امهات اصحابى بيكلمونى ومبسوطين اوى فإنك واصله كمان جوه قلوب الاهالى والعائلات إلى ملهاش فى السوشيال ميديا انبسطت جدا.

زينب العبد قطه في العتاولةزينب العبد قطه في العتاولة

وأشادت قطه بالنجم أحمد السقا في العتاولة قائلة: السقا ده بجد من احلى الحاجات إلى حصلت لي مشوفتش جدعنه وانضباط نفسى بالشكل ده لا مش معقول بيدعم ويشكر فيكى قدام الناس معندوش مشاكل خالص فى نجاح الناس بل بلعكس بيطبطب ويدعم ومع الشباب واخدهم كلهم بلا استثناء فى حضنه ويوميا معاه عظيم وابن اصول متربى يستحق النجومية من جميع اشكالها بجد.

أعمال زينب العبد القادمة

كشفت زينب العبد عن مشاركته في مسلسل "السرداب" بطولة آية سماحة ، رانيا يوسف، احمد حاتم ، احمد سلطان ، مصطفى ابو سريع ، إخراج عبدالرحمن ابو غزالة.