داليا البحيري تكشف لـ بلدنا اليوم تطورات حالتها الصحية بعد إصابتها

الخميس 31 اغسطس 2023 | 02:31 مساءً
أبطال أولاد حريم كريم يحضرون العرض الخاص - تصوير / معاذ النجار
أبطال أولاد حريم كريم يحضرون العرض الخاص - تصوير / معاذ النجار
كتب : لينا غالي

طمأنت الفنانة داليا البحيري، جمهورها على حالتها الصحية بعد إصابتها بتمزق في إصبع الإبهام، على المسرح أثناء بروفات مسرحية "سيدتي أنا".

وقالت داليا البحيري، خلال تصريحات خاصة لموقع بلدنا اليوم عن حالتها الصحية:" الحمد الله أشعر بتحسن في إيدي، وبقيت أعرف استخدمها واعمل بيها احتياجاتي، والحمد لله الزرقان ابتدى يروح منها".

وكانت الفنانة داليا البحيري، قد أصيبت بتمزق في إصبع الإبهام، على المسرح أثناء بروفات مسرحية “سيدتي أنا"، ونشرت عبر صورة ليدها على صفحتها عبر موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

وعلقت قائلة:" حادثة صغيرة على ما قسم كده، اختل توازني على المسرح ووقعت واقعة جامدة حبيتين.. نزلت بكل حملي على إيدي وحسيت برجة جامدة في دماغي".

وتابعت البحيري:" وجع رهيب إيدي ورمت قلت بس أنا اتكسرت كملت العرض الحمد لله وطلعت على الطوارئ هوب إشاعة هوب الحمد لله مفيش كسر بس في مزق في وتر الإبهام أدى إلى أن العضمة اتحركت من مكانها يا ختي".

وأضافت: "فكل ده تمام وألف حمد وألف شكر إنها بتيجي على قد كده.. المشكلة بقى يا جماعة في إني اكتشفت إني مش عارفة اعمل أي حاجة بمعني أي حاجة من غير الصباع ده".

وكشفت داليا البحيري عن معاناتها مع الإصابة قائلة: "لا عارفة البس ولا اقلع ولا افتح ازازة المايه مش عارفة اشيل حاجة مش عارفة افتح باب العربية ومش عارفة أسرح شعري ولا أغسل وشي ولا أي حاجة.. وكمان مش عارفة اعمل scroll مش عارفة اعمل like.. آه والله الـ Like بتوجعني جدا.. بس برضو الحمد لله دائمًا وأبدًا.. ما يقع إلا الشاطر".