ياسمين صبري تتصدر الترند بعد تصريحاتها عن جورجينا:"مش بنشوف قيمة نفسنا"

السبت 08 يوليو 2023 | 04:07 مساءً
ياسمين صبري
ياسمين صبري
كتب : لينا غالي

أثارت الفنانة ياسمين صبري، الجدل خلال الساعات الماضية، بعد ردها على اتهامات بتقليد الممثلة الأرجنتينية جورجينا رودريجيز، صديقة اللاعب العالمي كريستيانو رونالدو.

وقالت ياسمين صبري، خلال لقائها في برنامج"ET بالعربي": "في 2015، كنت ابتديت اتشهر ساعتها شبهوني بـ كيم كارداشيان، لأن كيم كانت هي اللي في الصورة، دلوقتي هما نقلوا، لا هي بتقلد چورچينا، أنا نفس الست بس هما غيروا أنا بقلد مين".

وأضافت ياسمين صبري:" مش مشكلة اللي يقول يقول واللي يعمل يعمل المشكلة مش من عندي المشكلة في اللي بيعلق وبينتقد، وعلى الأقل مش بينتقد حاجة تهيني، يعني لما مبيكونش فيه حاجة تتقال هو ده اللي بيتقال".

وتابعت ياسمين صبري: "إحنا كبلاد عربية أحيانًا الشيء الأجنبي نمنحه قيمة أعلى، مش بنشوف قيمة نفسنا صح".

كما تحدثت هلال اللقاء قائلة:" أنا شخص بحب الجزر والبحر والمحيط الهندي جدًا، لو أقدر ألف كل جزر العالم كنت لفيت، الدنيا فيها حاجات حلوة ربنا جميل أوي الصراحة. في الأجازات بحب أتمرن واليوجا جزء من الرياضة، يمكن الناس بتفتكر إني بروح يوجا بس لا أنا بعمل 70 دقيقة يوجا بس".

وشاركت ياسمين صبري، في موسم عيد الأضحى السينمائي فيلم "البعبع" بطولة أمير كرارة، تأليف إيهاب بليبل، إخراج حسين المنباوي.

أحداث فيلم البعبع

وتدور أحداث فيلم "البعبع" في إطار من الكوميديا والأكشن حول المجرم "سلطان البعبع" الذي يقرر التوبة والابتعاد عن مجال الإجرام، وتقوده الصدفة إلى لقاء طبيبة صيدلانية تستعد للسفر إلى الخارج، ولكن تحدث مفاجأة تقلب الأمور رأسا على ليخوضا معًا مغامرة خطيرة.

أبطال فيلم البعبع

ويشارك في بطولة الفيلم إلى جانب الفنان أمير كرارة عدد من نجوم الفن أبرزهم، الفنانة ياسمين صبري مع مجموعة من نجوم الكوميديا من بينهم: محمد أنور، محمد عبد الرحمن، باسم سمرة، محمد عبد العظيم، ومحمد محمود، إضافة إلى عدد من ضيوف الشرف: أنعام سالوسة، شريف دسوقي، ودنيا ماهر، تأليف إيهاب بليل، وإخراج حسين المنياوي.