شيرين رضا في حبر سري: أنا ميهمنيش الشغل

الاربعاء 06 ابريل 2022 | 08:10 مساءً
كتب : شيماء يحيى

تعرض شاشة قناة القاهرة والناس الفضائية اليوم الجزء الثاني من حلقة الفنانة شيرين رضا ببرنامج حبر سري في رمضان .

حيث حلت الفنانة شيرين رضا ضيفة برنامج حبر سري في الحلقة الخامسة من برنامج حبر سري والذي تقوم بتقديمه الإعلامية أسما إبراهيم عبر شاشة قناة القاهرة والناس الفضائية.

وصرحت شيرين رضا في الجزء الثاني من الحلقة: “لو حبيت راجل هقوله علطول بحبك مش بيفرق معايا هو يقول لي الأول، ولو حبيت شخص بكسر كل القواعد عشان أتجوزه”.

وأضافت شيرين رضا من خلال تصريحاتها بالبرنامج : “بضحك على احزاني وعمري ما فكرت أتحجب.. وعندي في البيت أكثر من 80 قطة وكلبين وفي بيتي الآخر 11 قطة والتابلوهات والصور أغلي شيء بشتريه”.

وقد قامت الفنانة شيرين رضا في الجزء الأول من الحلقة التي عرضت أمس ، بالكشف عن العديد من الأسرار التي تقوم بالأعتراف بها لأول مرة .

حيث قامت بالدفاع عن الكاتب إبراهيم عيسى مؤلف فيلم الملحد الذي قامت بالمشاركة في بطولته وذلك عقب الأزمة الأخيرة التي تعرض لها.

وتحدثت أيضًا فيما يخص انسحاب مصطفى درويش من بطولة الفيلم وذلك بسبب تصريحات لمؤلف العمل.

وعلقت شيرين رضا قائلة: “أنا شايفة الهجوم ده مفتعل جدًا، وفيلم الملحد مبيتكلمش على الإلحاد الناس لو تستنى شوية تعرف الفيلم فيه إيه.. ومعرفش الممثل ده مين بصراحة وماعتقدش ان دوره كان مهم في الفيلم عشان ينسحب ولا مبينسحبش، ومعتقدش انه قرا الفيلم”.

وقامت بالكشف أيضًا عن رأيها في السوشيال ميديا، وقالت من خلال حوارها التلفزيني: طلعت آراء كانت زمان مكبوتة وكانت المفروض تفضل ساكتة يعني مش المفروض ان نسمع اراء كل الناس عشان لو كده يبقى كل الناس تبقى رؤساء جمهورية او ناس في الحكومة وبنسمع اراء الناس المهمة بس”.

وقد قامت شيرين رضا بإثارة الجدل بسبب تصريحات سابقة حول كثرة عدد أصدقائها من الرجال.

لتقوم بالرد على الإعلامية أسما إبراهيم قائلة: “أنا اصدقائي الرجالة كانوا معايا في الفصل من المدرسة وهي دي الشلة اللي فضلتلي اعرفهم من وانا 4 او 5 سنين”.

واضافت الى كلامها: “ومعظمهم ولاد عشان اللي سافرت واللي اتجوزت واللي راحت بعيد، بس الستات فيهم نفسنة من بعض وانا مبحبهاش عشان لو هنحارب بعض ازاي هناخد خطوة لقدام؟.

وتحدثت أيضًا حول أبنتها وإقتراب زواجها ، وهل ستكون عن قريب جدة .

ولكنها قامت بالرد قائلة "أنا بنتي مش عايزة تخلف مطلقاً ، متستغربوش ، هما أتولدو في زمان التكنولوجيا. وشافو اللي بيحصل بين الأهل عشان كده ناس كتير بتفكر متخلفش وكتير بيفكرو ميتجوزوش"، وعندما قامت الإعلامية أسما إبراهيم بسؤالها عن تصف مين بمفهوم "الطمع"، كانت إجابتها "شركات الإنتاج "،وأضافت "أنا ميهمنيش الشغل عادي جدا ".