قصي الأمين لـ" بلدنا اليوم ": عمرو سعد هو اللي أكتشفني.. وأصبح لدي جمهور أكبر من متباعيني على التيك توك

الاثنين 10 ابريل 2023 | 10:54 صباحاً
قصي الأمين
قصي الأمين
كتب : محمود حجازي

ظهرت شخصية ويشي في مسلسل الاجهر الذي يتم عرضه في رمضان بطولة الفنان عمرو سعد ودرة بجانب عدد كبير من النجوم، وسرعان ما أخذت تلك الشخصية الجديد في الدراما الرمضانية أعجاب الجمهور.

وقال قصي الأمين في تصريح خاص لـ" بلدنا اليوم": اللي رشحني لشخصية ويشي هو عمرو سعد، ومبسوط جدًا بردود الناس على شخصية ويشي لآن لقيت ناس كتير بحبني".

وأضاف قصي: " اه بعمل تيك توك، لكن مكنتش معروف قد كده ومكنش ليا جماهيرية دي كلها، فالموضوع ده اداني طاقة إني أقدم كمان وكمان.

وأضاف: اللي بيربط الويشي وقصي أن الأثنين دمهم خفيف، وعمرو من الشخصيات المحترمة أنا بقعد معاه قبل المشهد ويديني نصايح ولو عملت غلطة في مشهد بيعدل ويراجع معايا ويقولي ايه الصح والغلط، كان في أحساس أن الشخصية تنجح بس مكنتش متوقع 100%.

أبطال مسلسل الأجهر

مسلسل «الأجهر» يضم كوكبه ونخبه من النجوم أبرزهم: النجم عمرو سعد، دره، ساره سلامه، سيد رجب، عمرو عبد الجليل، أحمد صفوت، ناهد السباعى، مصطفى أبو سريع، انوشكا، أحمد مجدى، محمد جمعه، ندى بهجت، محمود قابيل، عارفه عبد الرسول، نور النبوى، بدريه طلبه، محمد جمعه، محمد التاجى، نهله سلامه، ياسر الزنكلونى، محمد عبد الجواد، علاء عوض، حمدى هيكل، حسنى شتا، محمد خميس، أحمد حبشى، قصى الأمين، وإخراج ياسر سامى.