أورتيجا يخرج عن صمته ليكشف حقيقة خلافه مع أوكا.. فيديو

الاثنين 13 يوليو 2020 | 06:57 مساءً
كتب : آية محمود

أكد مطرب المهرجانات اورتيجا إنفصاله فنياً عن أوكا، بعد ا بعد تعاونهما منذ أكثر من 10 سنوات على عملهما معًا.

ونشر اورتيجا عبر حسابه الشخصي على موقع الفيديوهات الشهير "انستجرام"، مقطع فيديو أوضح فيه الموضوع، قائلاً:"بخصوص "أوكا وأورتيجا" علشان كل الناس اللي بتقعد تبعت أنتوا ليه مبقتوش مع بعض أنتوا متخانقين، طبعا مفيش أي حاجة من الكلام ده مش عارف أرد أقولكم إيه كل واحد بيسمع حاجة من برا بيجي يقولها، أنا هوضحلكم الصورة لجمهور أوكا وأورتيجا، أوكا أخويا وعشرة حياتي وصديق كفاح وشفنا كل حاجة حلوة ووحشة مع بعض فمش هنيجي على آخر الزمن بعد ما نكبر".

وتابع:" ونتخانق ونمسك في بعض زي ما الناس بتقول، خالص يا جماعة إحنا كل القصة أن أوكا بقى لوحده وأورتيجا بقى لوحده وأنا بتمناله كل التوفيق في حياته وفي شغله ويبقى أحسن حد في الدنيا وبتمنى لنفسي أنا كمان ربنا يرزقنا احنا الاتنين ويوفقنا، ودايما أوكا وأورتيجا اسمهم مرتبط ببعض".

واختتم:" مش علشان شغل علشان إحنا من قبل الشغل في حاجات كتير أوي مع بعض، بتمناله وبتمنالي التوفيق وربنا يرزقنا إحنا الاتنين، وياريت يكون الخبر ميزعلش حد، هو الموضوع باين بس أنتوا بتقولوا كلام غلط".

هام ! لمن يهمه الامر A post shared by Oka Wi Ortega | اوكا و اورتيجا (@okawiortega_official) on Jul 11, 2020 at 3:34pm PDT

بعد انفصاله عن أوكا.. أورتيجا يطرح أول أغانيه منفردًا "فرعون"

كشف مطرب المهرجانات أورتيجا عن موعد الأغنية التي تحمل "فرعون"، في الـ 7 مساء الليلة، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام.

ونشر أورتيجا مقطع من الأغنية، وعلق عليها قائلا:" بإذن الله النهاردة الساعه ٧ على يوتيوب اغنية جديدة بعنوان فرعون وإن شاء الله تعجبكم".

بأذن الله النهارده الساعه ٧ مساء على اليوتيوب اغنيه جديده بعنوان (فرعون) وان شاء الله تعجبكم الحان : اورتيجا كلمات : ميدو الفنان توزيع : شيندى وخليل سوشال ميديا : مومن منير تصوير واخراج ومنتاج : بومبو وديماريا #ortega #خليها_على_الله A post shared by O R T E G A | اورتيجا (@ortegaofficiall) on Jul 13, 2020 at 3:31am PDT

وقد أعلن مطرب المهرجانات أحمد متولى الشهير بـ"أورتيجا" انفصاله فنيا، رسميا عن أوكا بعد تعاونهما منذ أكثر من 10 سنوات، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع الصور والفيديوهات الشهير إنستجرام.

وقال أورتيجا في الفيديو :"إن العلاقة الطيبة ما زالت تربطهما ولا خلافات بينهما، وقدم أورتيجا منذ ثلاثة أشهر تقريبا أغنية بمفرده بعنوان"أنا هتجنن"، بعد أن اعتاد الظهور بصحبة صديقه أوكا من خلال عشرات الأغانى التى قدمها خلال مشوارهما على مدار10 سنوات.

يذكر أن آخر أعمالهم فيلم 8% وتدور أحداث الفيلم حول فرقةٍ شعبية تضم أوكا وأورتيجا، وصديقهما الثالث شحتة، ويحاول الثلاثة تقديم فنهم من خلال الحفلات الغنائية الصغيرة، وفي إحدى الحفلات المدرسية يفاجأ الجميع بوقوع عملية خطف وتوجه للأصدقاء الثلاث أصابع الاتهام، لتبدأ من هنا الأحداث في التطور حيث تحاول أزعرينة (مي كساب) المسئولة عن الفرقة مساعدتهم في الخروج من المأزق.

أقرا ايضًا:

صفاء أبو السعود تتصدر جوجل لهذا السبب!

أول تعليق من حمادة هلال بعد تشييع جنازة والدته