بعد انتقاد طريقة دفاعه عن داليا شوقي.. محمد فراج: حصل مونتاج للكلام

الاحد 17 سبتمبر 2023 | 12:23 مساءً
محمد فراج
محمد فراج
كتب : لينا غالي

رد الفنان محمد فراج على هجوم الجمهور عليه بعد تصريحاته الأخيرة عن الفنانة داليا شوقي بعد مشهدها في مسلسل "سفاح الجيزة"، وذلك خلال صفحته على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

وعلق محمد فراج قائلا: “مساء الفل، فوجئت بعدد كبير من أصدقائي بيقولولي مزعل الجمهور ليه يا فراج؟، بصراحة استغربت من السؤال، أنا بقالي أكتر من 15 سنة ممثل، عمر ما حصل إن اتقال لي جملة زي دي”.

وأضاف: “القصة باختصار، أنا كنت في العرض الخاص لفيلمي، واتسألت من برنامج محترم عن ردي على شائعة انفصالي عن بسنت وانتقاد أداء داليا شوقي، ورغم إن لا الوقت ولا المكان يستحملوا الكلام ده لأننا بنحتفل بالفيلم لكن احترامًا للإعلام بشكل عام جاوبت”.

وحرص "فراج" على روي ما حدث معه خلال العرض الخاص لفيلمه الجديد “ڤوي ڤوي ڤوي” قائلًا: “بس زي ما كلكم عارفين أن صيغة السؤال بتتحذف في المونتاج والخبر اللى بينتشر هو الإجابة فقط لا غير فالسؤال كان: إيه ردي على حملات الإهانة والتجريح فأنا قلت إن ده ماينفعش ناخده بجدية لكن مكنتش بتكلم على الجمهور بشكل عام إطلاقًا”.

وأشار:" أنا متأكد إن جمهوري اللي بنى اسم محمد فراج فاهم معنى كلامي كويس وعارف إن في فرق بين وجهة النظر وبين الإهانة والتجريح، ومتأكد إن جمهوري عارف إني مستحيل أحجر على رأيه، وياريت دايما الحكم على أي موقف أو رأي يكون بنظرة شاملة، مش من خلال سطرين متاخدين من مانشيت على فيس بوك، أو من فيديو اتعمل له مونتا".

واختتم: “معلش طولت عليكم بس يمكن اللي حصل ده كان فرصة لتأكيد أمتناني الدائم بآراء الجمهور وإني بستفيد من النقد والملاحظات زي ما ببقى سعيد بالإشادات..بحبكم وشكرا لدعمكم ليا من بداية مشوارى”.

محمد فراجمحمد فراج