أحمد داود يخوض أول تجربة في تقديم البرامج مع «الكونتينر»

السبت 28 يناير 2023 | 03:50 مساءً
أحمد داود
أحمد داود
كتب : نهى أحمد

نشر الفنان أحمد داود، صورة جديدة لة وهو يرتدي زي مهندس ميكانيكا، عبر صفحتة الشخصية على موقع التواصل الإجتماعي "إنستجرام".

حيث يخوض الفنان أحمد داود تجربة جديدة وهي تقديم البرامج ، حيث يعمل كمُقدّم لبرنامج "الكونتينر" والذي يتكون من 16 حلقة في الموسم الأول، ومن المقرر إطلاقه قريبًا على قناة ON.

وعلق داود علي الصورة قائلا :"تجربة جديدة اول مره اعملها .. وعشان انا اصلا مهندس ميكانيكا تحمست جدا من اول ما عرفت الفكرة .. ومكنتش مصدق كم المصانع اللي عندنا والتطور اللي حاصل فيها وكميه المنتاجات اللي بنصدرها .. حاجة فعلا لازم كل الناس تعرفها .. وانا بصور البرنامج تحمست جدا للشغل والأنتاج عموما مهما كان مجال شغلك ايه .. وكمان زود عندي الأمل والتفائل .. اتمني يحصل كده مع كل اللي هيشوف البرنامج..برنامج "الكونتينر" الموسم الأول منه قريبا جدا .. اتمني يعجبكوا ويبسطكوا ويديكوا شوية امل زي ما حصل معايا وانا بصوره ..وشكرا جدا لكل القائمين علي خروج البرنامج في أحسن صورة لحضراتكم".

ويستعرض أحمد داود من خلال برنامج “الكونتينر” الثورة الصناعية التي أحدثتها مصر في الخمس سنوات الماضية، ويزور مصانع مصر في مختلف المحافظات ليرصد تطور صناعات الملابس، والجلود، والصناعات الغذائية، والأجهزة الكهربائية، والصناعات الثقيلة والمكمّلة.

ويذكر أن داود ينتظر في الفترة المقبلة عرض فيلمة الجديد و الذي يحمل أسم " يوم 13 " و الفيلم يدور في إطار من الرعب ، يعود عز الدين من الخارج بعد غياب سنوات طويلة ، باحثا عن اهله ، ومع إقامته في قصر عائلتة ، يكتشف مغامرة غير متوقعة داخل القصر .

ويشارك في بطولة الفيلم عدد من نجوم الفن : أحمد داود ، ودينا الشربيني ، وشريف منير ، وأروي جودة ، ونسرين أمين وغيرهم والعمل من تأليف وإخراج  وائل عبدالله  .