محيي إسماعيل: أنا نمبر وان لا قبلي ولا بعدي.. ورامز جلال مجنون رسمي.. وإلهام شاهين محتاجة ظبط انفعالات.. فيديو

محيي إسماعيل نمبر وان

الثلاثاء 13 ديسمبر 2022 | 12:53 صباحاً
محيي إسماعيل نمبر وان
محيي إسماعيل نمبر وان
كتب : عاطف صبيح

قال الفنان محيي إسماعيل: أنا نمبر وان لا قبلي ولا بعدي.. ورامز جلال مجنون رسمي.. وإلهام شاهين محتاجة ظبط انفعالات، وذلك خلال استعراض رأيه في بعض الفنانين، ومنهم رامز جلال وإلهام شاهين وهند صبري ومحمود حميدة وغيرهم.

محيي إسماعيل: سأعود إلى السينما من جديد وأقوم بتصوير فيلم في شخصية الكوماندا

وقال محيي إسماعيل خلال لقائه ببرنامج "حبر سري"، المذاع على قناة القاهرة والناس، عن إلهام شاهين: أول فيلم عملته معاها كان اسمه تحقيق قصة نجيب محفوظ، قالوا لي عايزين بنت جديدة رحت المعهد، وشاورت على واحدة وكانت إلهام شاهين، مضيفًا: أنا بحبها وهي جريئة جدا وطيبة، لكن محتاجة تظبط انفعالاتها، يعني تهدا شوية.

وعن المنتج أحمد السبكي قال محيي إسماعيل عنه إنه: منتج كبير بيعمل حاجات لها قيمة، أرجو إنه يمشي في الخط الحلو الشعبي اللي عمل فيه أفلام جميلة.

حذاء واسع.. محيي إسماعيل يفاجئ محمود حميدة في مهرجان الإسكندرية

أما عن رامز جلال فقال: رامز مجنون رسمى، وأنا زعلان منه، المفروض لما يعمل حلقة مع فنان لازم يسأله هل هو عيان؛ لأنه ممكن في لحظة الضيف يموت، وأنا تعرضت للموت في حلقتي معاه لأني مش بعرف أعوم وهو زقني في المياه، وكنت بين الحياة والموت، وأنصحه يكون واعي مع ضيوفه وبلاش استخفاف، لازم يتعلم إن دول زمايله ولازم يحافظ عليهم، لأن لو واحد فيهم مات هيروح في ستين داهية.

تشييع جثمان شقيقة الفنان محي إسماعيل

ووصف هند صبري بأنها ممثلة جميلة ومثقفة، مشيرًا إلى أنه تعاون معها في فيلم الكنز 1 والكنز 2، مضيفًا: ذكرتني بجو صحي عشت فيه مع نجوم السينما العظام".

وقال عن الفنان محمود حميدة: طول بعرض ماشي يهز الأرض، وإنسان طيب ومثقف وواعي وجميل.

محيي إسماعيل: لا أحد قبلي أو بعدي نمبر وان

أما عن نفسه فقال الفنان محيي إسماعيل نفسه: أنا صاروخ انطلق، إذا وقف احترق، وإذا كان لا بد من لقب نمبر وان فلا أحد قبلي أو بعدي نمبر وان، ولا يوجد من ينافسني، ولن يوجد، مضيفًا: عمري ما بحب أعمل مشاكل، لكن اللي عايز يعمل مشاكل معايا أنا موافق، أرفض بطولات كثيرة، وأنا حاليا بطل فيلم مهم هو الكومندا.