تعليق ناري من عمرو أديب على زيارة محمد رمضان لـ الإسكندرية.. فيديو

محمد رمضان

الجمعة 23 سبتمبر 2022 | 11:58 مساءً
عمرو اديب
عمرو اديب
إخلاص عبدالحميد

ضجة كبيرة أحدثها الفنان محمد  رمضان عن تصريحاته الأخيرة عن الراحل فريد شوقى، مما آثار غضب رواد مواقع التواصل الاجتماعي والشارع المصرى وخاصة محافظة الاسكندرية التى رفضت حفل محمد رمضان ردا على تصريحاته عن فريد شوقى. 

و أعرب الإعلامي عمرو أديب، عن غضبه الكبير من تصرف الفنان محمد رمضان بعد حملة مقاطعة لحفلته بالإسكندرية، والذي قام بسببها بالنزول إلى كل مناطق الإسكندرية بدون حراسة، ما أدى إلى تكدس السكان حوله ليظهر للجمهور مدى حب أهل اسكندرية ليه .

وقال أديب خلال برنامج "الحكاية" والمذاع عبر قناة "ام بي سي مصر"،:" شئ غريب، البعض مش حابك حقهم هما حرين، اللي حصل دا أمر عشوائي وبدائي لا يصلح أبدًا.. هو الفن بالغصب؟، مخاطبا محمد رمضان:" أنت عرفت كده إنهم بيحبوك مثلا ولا اى ما كانش ينفع اللى عملته دا ؟.

وأشار أديب:" هو ينفع حد يجي يقولك متجيش وأنت تيجي! تخيل لو حصل خناقة امبارح بين الناس اللي بتحب محمد رمضان والناس اللي مبتحبهوش، لو كان في حد مات هيبقى في رقبة مين! هو في فن بالمعلقة أنا بوريك اهو انا جامد، عمر ما شوفنا أم كلثوم نزلت أو أحمد زكي .. ارجو أن الامر يوقف لحد كده وكفاية استهتار بالفن ”.

وتابع أديب:"أرجو موضوع محمد رمضان في إسكندرية مايتطورش لدول مؤيدي محمد رمضان ودول معارضي محمد رمضان، منفعلا:"هذا الأمر وهذا التصرف البدائي والعشوائي لا يصح ولا يصلح احنا كلنا واحد  وماينفعش نخصر بعض عشان اى حاجة  ".

اقرأ أيضا