محمد نور يتدخل لحل الأزمة بين المهن الموسيقية وحمو بيكا

محمد نور يدافع عن حمو بيكا

الثلاثاء 23 اغسطس 2022 | 07:10 مساءً
محمد نور
محمد نور
كتب : مريم محسب

تدخل المغني الشهير " محمد نور " ليصلح الأزمات الناشبة بين نقابة المهن الموسيقية ، والمطرب الشعبي " حمو بيكا " ، فنتجت الأزمات بسبب غضب " بيكا " على ضغط المهن الموسيقية عليه .

فقد نشر فيديو له ، وتحدث عن الأزمة ومحاولته في الصلح بينهم، كما علق على الفيديو قائلا :- " لكل أعضاء نقابة المهن الموسيقية اخوتنا الكبار الي طول عمرهم معانا في كل كبيره وصغيره بتعذرلكم بنيابه عن حمو بيكا هو اكيد مكنش يقصد الإنسان وقت الغضب مش بيعرف يقول ايه هو بس عاوز يشتغل ودي كلمه اثرت فيا طبعا" .

مستكمل :- " ولكن . ده ميديلهوش اي حق أن يغلط في اي حد من اساتذتنا الكبار هو هيعتزر وعشان خاطري انا تقبلو اعتزارو انا هحيبو اجيلكم ونخلص الموضوع وتشغل ان شاء الله اتمني تقرا الكلام ده وتعتزر وهما مفيش اطيب منهم والموضوع يخلص أنا بس تدخلت عشان عارف انك طيب وفي حالك وعندك جمهور بيحبك وهما محترمين فوق الوصف أهل وعيله حقيقي مش نقابه وعفا الله عما سلف شكرا " .

وتمنى من المتابعين عدم توجيه تعليقات تسيئ له :- " واتمني من الجميع محدش يغلظ أو كده في الكومنتات انا فقط مقدرتش اسمع حد بيقول نفسي اشتغل وانا محاولش اساعد شكرا للجميع طولت عليكو شكرا لاستاذ احمد رمضان والمايسترو الاستاذ حماده ابو اليزيد وانامتاكد انكم هتتعاونو معايا وده مش جديد عليكم " .

والجدير بالذكر أن المطرب الشعبي " حمو بيكا " علق على فيديو " نور " قائلاً :- " شكرا لاخويا النجم محمد نور الي انت شايفو أنا هعملو أنا عاوز اكل في بلدي عشان أنا بحب جمهوري في بلدي والي حضرتك شايفو أنا معاك فيه وعفاالله عما سلف وطبعا اي حد على دماغي ودي مبادرة كويسة منك شكرا لدعم ليا وانا اخوهم الصغير " ، كما تعاطف العديد من الجمهور مع محاولة صلح " نور " لهم ، وأيضا حول تعليق " حمو بيكا " .

محمد نور
محمد نور
محمد نور