ماذا قال عصام صاصا بعد تنازل أسرة ضحيته عن القضية؟

الاربعاء 12 يونية 2024 | 07:22 مساءً
عصام صاصا
عصام صاصا
كتب : آية حسين ابوبكر

تصدر نجم المهرجانات عصام التريند، حيث علّق مؤدي المهرجانات عصام صاصا على تنازل أسرة ضحية الدهس الشهيرة عن القضية ، والتي تم فيها اتهامه بدهس شخص خطأ، يُدعي "أحمد مفتاح" أعلي الطريق الدائري، بالقرب من المريوطية، مما نتج عنه وفاته في الحال.

تنازل أسرة ضحيته عن القضية

ونشر "صاصا"عبر خاصية استوري على موقع تبادل الصور والفيديوهات إنستجرام، قصة كتب خلالها: "الحمد الله على كل حاجة، وأنا راضي بقضاء ربنا سبحانه وتعالى، أنا كان أهم حاجة أرضي أهلية المتوفى، وميكونوش زعلانين مني، وأنا عملت اللي عليا وكل حاجة بتاعت ربنا".

وأضاف عصام صاصا: "ربنا وحده عالم باللي أنا كنت فيه وعامل أزاي بسبب الحادث وأنا عارف أن ربنا مش هيسبني ودائما جنبي، والحمد لله تاني، وربنا بيجيب كل حاجة كويسة، وادعولي أنا محتاج دعوة كل واحد.. إوعوا تنسوني".

عصام صاصاعصام صاصا

تأجيل محاكمة عصام صاصا

كانت قررت جهات الأمن إحالة محاكمة عصام صاصا الي الجنايات لاتهامه بالتسبب في وفاة أحد الأشخاص عن طريق الخطأ أعلي دائري المنيب.

وكشف مصدر مقرب أن أسرة الضحية قد تسلموا اول دفعة من أموال التنازل والتصالح في قضية الدهس الشهيرة والمتسبب فيها عصام صاصا.

كما نظرت محكمة جنايات الجيزة، اليوم الأربعاء، أولى جلسات محاكمة عصام صاصا مطرب المهرجانات، لاتهامه بالتسبب في وفاة أحد الأشخاص عن طريق الخطأ خلال عبوره الطريق الدائري بالمنيب.