غدًا.. كروان مشاكل وانجي حمادة أمام المحكمة

السبت 01 يونية 2024 | 09:23 مساءً
أنجي حمادة _ كروان مشاكل
أنجي حمادة _ كروان مشاكل
كتب : مصطفى عبده

تعقد محكمة جنح الاقتصادية غدًا الأحد، الموافق 2 يونيو 2024، محاكمة المذيعة المغمورة "إنجي حمادة" والتيك توكر "كروان مشاكل" بتهمة نشر فيديوهات خادشة للحياء.

كشفت تحقيقات النيابة العامة مع المذيعة المغمورة إنجى حمادة، والمتهمة بنشر فيديوهات مُخلة تحرض على الفسق والفجور.

وقال المذيعة في التحقيقات: أنا كان عندي 3 قضايا آداب في قسم التجمع الأول، واتحبست في قضية تاني، كانت حيازة وتعاطي حشيش، وأخدت فيها سنتين، واتنين أخدت فيهم براءة.

وأضافت إنجي حمادة في اعترافاتها أمام النيابة العامة: أنا عندي بردو قضايا شيك بدون رصيد، وتبديد وإيصالات أمانة، ومخلصاهم، وقضية سرقة ومخلصاها، وقضية تعدي وخلصتها.

وتابعت علاقتي بإنجي حمادة: احنا كانت بتجمعنا علاقة الأزواج، وإحنا لسه مستمرين في زواجنا العرفي ده، بس حصل بينا خلافات الفترة دي، بسبب إني نشرت مقاطع فيديو وإحنا بنتزوج، وهو مكنش عاوز واحدة معينة تعرف إننا بنتجوز، وعلشان كده هو قام نشر الفيديوهات اللي أنا ظهرت معاه فيها.

وأدلى "كروان مشاكل" باعترافات تفصيلية خلال التحقيق معه، حيث أنكر زواجه من المذيعة المغمورة إنجي حمادة، وأن كل ما تحصل عليه من وراء مقاطع الفيديو التي تم نشرها عبر صفحته على التيك توك كان 50 ألف جنيه، وأن "انجي" احتالت عليه لتحقيق الشهرة وزيادة عدد المتابعين، للظهور معه في مقطع فيديو. 

اقرأ أيضا